reklama

Ako by to na úrade malo naozaj byť.

Vo všeobecnosti mám totálnu averziu voči úradom, vlastne ani nie tak voči úradom, ale voči zatrpknutým, neochotným ľudom, tváriacim sa dôležito, prepracovane a hlavne nezaplatene. Jeden môj bývalý šéf hovoril, že v hoteloch neexistuje ***** úsmev, teda úsmev pracovníka 5* hotela. Lebo aj v robotníckej ubytovni sa musíte správať slušne ku svojim hosťom. Nechcem vyťahovať negatívne príklady rôznych úradov, kde to nefungovalo. Nakoľko je toto môj prvý blog, rád by som začal pozitívne. Veľmi pozitívne, na ÚVO - úrade verejného obstarávania.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nie je vôbec podstatné, čo som potreboval, ale v princípe bol štvrtok, a ja som potreboval registráciu do pondelka, 10.00. Nakoľko web tohto úradu nie je veľmi prehľadný, skúšal som rôzne telefóny a ten kto mi poradil ma odkázal na formulár. Keďže som ho mal, zastavil som sa teda okolo obeda na ÚVO, bez ohlásenia, čo úradníci bytostne neznášajú. Odhliadnuc od optiky slečny na recepcii, ihneď zistila čo potrebujem a poslala ma do budovy, ku zatvoreným dverám. Čakal som asi 10-minút a už som chcel odísť späť na recepciu, keď sa spoza zatvorených dverí ozvali unáhlené kroky a dvere sa otvorili. Pani (slečna?) my s veľmi ospravedlňujúcim úsmevom vysvetlila, že sa veľmi ospravedlňuje, že čakám. Vysvetlil som jej čo potrebujem. Ona mne vysvetlila, že to čo chcem, nie je to, čo som si myslel, a že som vlastne prišiel zbytočne, ale keďže už tu som, rada mi ukáže ako aplikácia funguje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Asi po 15-minútovom vysvetľovaní mi všetko ukázala na jej PC, opýtala sa či všetkému rozumiem a ešte raz sa mi ospravedlnila za čakanie pred dverami. Pekne som sa poďakoval a po asi 30 minútovej zastávke som všetko vedel.

A pointa? Keby sa všetci "úradníci" takto správali, tak by sme nepotrebovali vtipy, poznámky, protekcie, nervy, prosenie a v neposlednom rade aj úplatky. Aké jednoduché. Len kým v reštaurácii sa už medzičasom slovač sťažovať vie (predsa ide o ich vlastné peniaze), úradníci sú zatiaľ akosi neprávom niekde mimo systému. Aj keď ich platy sú len z našich daní.

Raduz Dula

Raduz Dula

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Uvedomelý bratislavčan, člen predstavenstva Zväzu hotelov a reštaurácií SR a predseda dozornej rady Zväzu cestovného ruchu SR, bez politickej príslušnosti, konzultant projektov v oblasti služieb, hlavne v cestovnom ruchu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu