reklama

Bez "taliana" v kuchyni

V nedeľu sme zvykli s manželkou vybehnúť na obed. Píšem zvykli, lebo to v poslednej dobe už nie je také pravidelné. Pravidelne sme však chodili na dobré talianske veci do Belavijo (www.belavijo.sk) Posledná návšteva v nedeľu 5.2.2012 nás však sklamala. V čechách na niektorej z TV beží relácia "s Italem v kuchyni", kde varí Talian, talianske špeciality a komentuje to lámanov češtinou, čo je väčšinou vtipné. Nám tak do smiechu pri obede v už spomínanú nedeľu nebolo...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Reštaurácia strednej triedy, s pekným výhľadom na Hainburg v Rakúsku a Dunaj je na zatáčke hlavnej cesty na Dlhých Dieloch. Nie je to žiadne luxusné prostredie, ale bežná reštaurácia, v ktorej sa nefajčí. X-krát sme sa veľmi dobre najedli, za primerané ceny (či už pizza, rizoto, alebo cestovina) bola vždy nad štandardom porovnateľných podnikov v Bratislave, cestoviny boli "al dente", pizza prepečená, chutná, nemastná a rizoto krásne krémové.

V nedeľu však bolo všetko inak. Personál (2 mladé holky) boli veľmi príjemné. Na BA pomery by sa dalo konštatovať, že vysoko nad priemer. Prvé prekvapenie bol zmenený jedálny lístok. (Ani nie fakt, že by bol zmenený, ale to, že v ňom bol rovnaký počet jedál (odhadom tak aspoň 100), ale výrazne ubudli ľahké cestoviny s chutnými surovinami a pribudli slovenské kreácie typlu penne s hovädzím, bravčovým a kuracím, preliate smotanou, zapečené Eidamom...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Paradajková polievka s parmezánom mala na vrchu kopček šľahačky z tuby. Celý syr sa spojil do jedného "slonieho ucha" ak si môžem toto slovo od majstra "šéfa" požičať, polievka mala výrazne pretlakovo/kečupovú chuť a bola rozmixovaná do drobna. Teda veľmi nenadchla.

Hlavné jedlo, rizoto so špenátom, na ktoré sa podujala moja polovička bolo naozaj vrcholom talianskej kuchyne. Ryža, pravdepodobne značka SOS, alebo niečo podobné, lacné, vhodné max. na prílohu do závodnej jedálne bolo doplnené asi 4 špenátovými listami, natrhanými na malé kúsky. Nakoľko sa o krémovosti rizota v tomto prípade absolútne nedalo hovoriť, kuchár využil vlastnú kreativitu a pridal hodne cesnaku, a pravdepodobne aj trochu vývaru. Celé rizoto malo teda konzistenciu rizota známeho zo školskej jedálne, so silnou chuťou cesnaku, ktorá zarezala všetko ostatné. Takéto rizoto by pravdepodobne nechutilo ani deťom v školskej jedálni, akýkoľvek Talian by asi ani neveril, že to môže byť druh rizota.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spomínané cestoviny, na ktoré som sa tešil, už v reštaurácii nemali. Sú mimo lístka, lebo už nemajú fazuľkové struky (v sezóne boli možno aj čerstvé), preto som si toto jedlo - penne s čerstvými strukmi, slaninkou a sušenými paradajkami, iba na olivovom oleji, jemne dochutené slaninkou objednával. Čašníčka mi ochotne pomohla, vybral som si penne Belavijo. Dostal som však prekvapenie šéfkuchára. Penne, priemernej kvality, ale správne al dente pripravené, s hrubou krustou syra (asi Eidam, ale po chuti sa to nedalo identifikovať), v ktorom boli zapečené kúsky oravskej slaniny (ako som zistil neskôr z účtu), na tom bolo absolútne studené pesto, a čerstvá dekoratívna zelenina. Všetko v studenom tanieri, takže už pri servírovaní boli vrchné cestoviny studené. Neskôr ma prekvapil ešte bonus na dne taniera, asi pol deci riedkej tekutiny, ako zle zcedená cestovina, voda, alebo riedky vývar, čo podľa zloženia asi nie celkom do receptu patril. Hlad mi nedal, zjedol som asi 40%, ale viac sa už nedalo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čašníčka pri debarase prehodila, že či chutilo. Po pravde, som jej povedal, že toto som ozaj nečakal, z čoho bola jemne zarazená, ale pravdepodobne nie je školená na to, že niekto povie niečo iné, ako "áno", a teda na moju sťažnosť viac nereagovala. Teda reagovala, keď prišla odniesť slávne rizoto. S pekným úsmevom to vzala, a povedala "sa vás teraz normálne bojím opýtať, že ako chutilo", na čo som je ja odpovedal, že dobre robí :-), že sa nepýta.

JM káva bola OK, tak sme zaplatili a vypadli.

Rozmýšľam, čo napísať na koniec. Snáď to, že som v tejto reštaurácii jedol asi 10 krát a vždy som bol nad mieru spokojný (miera sú podniky porovnateľnej cenovej úrovne v BA - to len aby si to niekto zle nevykladal). Či dostane druhú šancu, ešte neviem, určite však budem zásadne váhať. Pravdepodobne sa však aj v reštaurácii niečo stalo, keďže v nedeľu na obed sme väčšinou čakali na stôl aj 15-20 minút, teraz ich bolo voľných hneď niekoľko. A keďže ceny nejak viditeľne nenarástli, bude predsa len niečo v kuchyni nové.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

PS1: pozrel som si stránku reštaurácie a zisťujem, že jemne nasrdený pán, ktorý asi 3x prechádzal okolo môjho stola bol prevádzkar. 2 čašnícky boli stály personál. Otázka, aká zostava bola v kuchyni...

PS2: http://www.goga.sk/sos-classic-ryza-klasicka-1kg-1ks-i9016.html - toto nie je ryža na rizoto v talianskej reštaurácii

PS3: škoda...

Raduz Dula

Raduz Dula

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Uvedomelý bratislavčan, člen predstavenstva Zväzu hotelov a reštaurácií SR a predseda dozornej rady Zväzu cestovného ruchu SR, bez politickej príslušnosti, konzultant projektov v oblasti služieb, hlavne v cestovnom ruchu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu